Beriadah la kononya..

Semalam petang ke taman la gamaknya nak bawak si tecik ni beriadah...bukanla beriadah terloncat2 keluarkan peluh..setakat duk atas basikal mama dia tolak je..indah betul kan kalau mama yang duduk si tecik yang tolak..*lain macam bunyinya*




Bersiap sedia dengan bear dia..bila bear ade disisi dilupakan mickey mouse dia..tak patut betul..


Aku angkut skali anak2 buah aku..kononnya nak bagi si montel ni kurus sikit.. kuikuikuikui mulia sungguh hajat aku ni..


Baru jogging sekerat jalan dah letih...susah woo nak ilangkan lemak ni..

Dah macam nak pergi berkhidmat untuk negara..gaya tu penting..


Yang ni janganla bagi dia jogging , bertambah kuyusla jawapnya...


Eat me please..heeeee tak leh kukenang time ni..aku memang duduk sini dengan qaseh rehat kejap tetiba aku nampak aidid (anak buah aku yg kuyus tu) berlari ke arah lain sambil paggil


AIDID: cik ati! cik ati! *nama aku ler tu*

AKU: oiiii! aku kat sini la..

AIDID: ooooo cik ati dekat situ rupanya....*walaupon dia dah tau aku memang dekat tempat yg sama*

*sambil dia datang dekat aku*

dah memang aku duk tempat yang sama kot dari tadi..dia pergi berlari carik aku kat tempat lain..aduhhhh bikin gempak tul..


Singgah taman..bebasla kau wahai dak tecik....

Ok yang ni bukan bebas lagi tapi terbabas sat lagi kang.. kalau terlentang aku ade kat belakang tak ape lagi..kalau tak ade ,haduihhhhh aku babap budak depan dia tu kang.. *aikk ade kena mengena ke* hahahah

Kepandaian ayah nya membawa padah.. diisinya air sedap+sejuk plak tu dalam botol dak tecik ni..sekali sedut dah habis.. haa ko ade? pehtu pampers penuh macam aku tak tukar 1 hari..haishhh

Lepas berjoging ni dia duk mengeluh je sakit tang operate tu..hurmm susah mau explain..ok dh kuyus kan jomm balik.

Tengok muka hubby ni teringat plak pasal tempat kje dia..hurmm susahnya nak cakap..kita bini dia ni yang susah hati tengok..dah terang2 kot aku bagi surat kat HR menunjukkan hubby tak boleh angkat berat selama bla bla tapi still tak endahkan..haihh kalau jadi ape2 lepas ni sape yg harus dipersalahkan ???

Susah sangat nak cakap..tengok dia angkat berat rase macam haihh biar aku jela yang angkat....

Minggu lepas checkup doc cakap tempat operate ade nanah dah..haihh tula hubby tak jaga..selagi boleh orang suruh dia buat keje dia akan buat..


Alamak terpanjang plak entry aku pasal hubby ni..ekekeekeekeke




CIK BUNGA: harini lunch makan nasi ayam dengan goreng pisang..nyummm lama tul tak makan goreng pisang...

1 comment:

Ikr@m said...

Salam Ziarah dari Mesin Rumpuik Puan :-)