Review Penjagaan muka.

.

Pemalas punya budak!  Boooooo sama dia....!



Kenyataan diatas mengata diri sendiri . semalam aku dah bukak dah blog konon2 nak update lelaju kejap.. pehtu tutup balik sebab ramaii pulak customer duk aju soalan demi soalan... dan skang  ni aku peduli ape sama kamu..bagi time sekejap aku update blog aku yang usang lagi hampess ni.. kahkahkah


Tujuan sebenar aku update sebab nak jawab soalan pembaca blog aku.. soalan diaorg adela dalam 3-4 bulan lepas...baru skang aku nak menjawab...nampak sangatla pemalasnya kan? kan? ade yang tanyer pakai skincare ape, ade yang tanyer beli brown paper kat mana, ade yang tanyer order sticker kat mana, ade yang tanyer kenapa muka diaorg keluar jerawat.. hurmm dah macam pakai jerawat dah aku ni... kahkahkahkah aku taula dulu muka aku penuh jerawat.. tapi dulu muka aku berjerawat dalam mase aku pregnant je.. ntah sape yang menyumpah aku ntah time tu.. memang sadisss!



Ok disini memang rahsia aku akan terbongkar..rahsiala sangatttt!!!


Memang dulu aku ade pakai alaisya n so on.. tapi skang aku dah sayang sangat dengan produk ni

Nivea Sparkling whitening

 
Pakai 1 set tau.. dari pencuci sampaila ke toner.. bukan pencuci lantai tau tapi pencuci muka...kahkah


Kalau duduk rumah je pon aku pakai bende ni supaya muka freshh je.. kalau nak keluar pergi kedai mamak beli roti canai bolehla tambah ni sebab ade UV whitening

 
 Cosmoderm Perfect Suncream.. kalau pakai ni otomatik muka flawlesss ..tak caya? cer try...



Atau kalau tak nak pakai faoundation.. yela setakat pergi kedai je kot ..over plak ko nak pakai faoundation bagai kan... so bolela pakai cream cathy magic cream ni..cream ni ade UV protection jugak...

Jangan terlalu amik mudah pasal penjagaan kulit muka sebab kalau xde UV protection kulit senang kena cancer tau... dengar cakap tia ni.... *dengan nada manja2 gitu*



Kalau nak keluar dating ke wedding ke bolehla letak faoundation pehtu sapu sikit cathy magic cream ni then letak compact powder sikittt

 
Jenama maybelline bukan jenama pasar malam.. seyes tolongla keluar duit sikittt je untuk beli yang terjamin sebab kat pasar malam tu kita tak tau dari mana dan bahan2 dia terjamin ke?? bahaya untuk kulittt...


Boleh letak sikit eyeliner untuk bagi menyerlah gitu mata u oulsss .. celak ke arang ke tak kisahla janji ade hitam2 gitu kauuu... bab arang tu yang tak tahan..hahahahah terdesak je baru buat camtu kot...

 
Jenama aku paling best silkygirl... dan korang pon tau kenapa silkygirl kan???? aku sayang sangat dengan jenama ni sebab murah kauuuu... hahaahahahah aku beli je tapi jarangla melaram.. anak aku yang melaram adela... ohhh yang  ni pon xyahla over kau habis rm5 beli kt pasar.. skang dekat farmasi pon korang dah dapat rm5 tau kalau ade promosila...hakhakhakhak


Terus ke lipstik.. lipstik pon aku beli je nak pakai memang haram kejadahla... mesti korang pelik apesal xde pemerah pipi kan? sebab aku memang tak pakai pon sebab takuttt sangat jadi macam pipi over dari muka plak... so biar natural sudehhhh

                       

Jenama maybelline.. biar mahal asal shantekk.. code korang boleh zoom.. colour natural pink sweet2 gitu..


Bila dah settle sume aku spray muka dengan mineral moisturisng ni..jenama korea

 
Bila pakai ni muka freshhh segar je.. boleh beli dekat guardian berdekatan anda..


Dah alang2 aku nak menunjuk sikit ooopsss kejam ayat tu.. aku nak tunjuk sikit losyen tangan yang aku pakai..


Jenama je guardian uolsss tapi mahaiii kauuu.. so dah alang2 jugak aku tunjuk sikit rexona aku..ahaks! tapi seyess best tau pakai jenis spray sebab ketiaq tak melekit..


Ok dah tu je kot penjagaan harian aku.. simple sangat... eceli ni sume barang dalam handbeg aku..yang buat berattt sangat sampai bahu aku senget sebelah handphone aku yang sebesar anak kucing umur dalam pertengahan tahun dengan bende alah ni perfume feveret forever aku.. Original oulss!

 
Sembur sikit2 je takut habis cepat..kahkahkahkah



Itu jela harta yang aku ade... walaupon aku simple orangnya tapi aku memerlukan bende2 diatas ni..tak ade salah 1 dah sah2 anak aku disalahkan.. siapa suruh selongkar beg mama dalam bilik, dalam kete main makeup ha????


Time ni xmakeup langsung tp letak blusher je sikit...
 
Time ni sume bende kt atas tu aku pakai..tp still natural look...


Ni lagila tak pakai ape2 tapi time ni memang nak berphotoshoot pon...



Ntah mak ok jer simple2 ni.... i likeeee!





OOOOOO lupa aku ade cakap dengan sorang pembaca blog ni yang aku akan buat entry pasal collagen asli rumpai laut yang aku makan tu.. tapi next entry yek???





Thanks u! BYE.... ~~~~


No comments: