Susah nak explain.

.

Sayang sangat ade blog tapi tak berupdate, nila satu2nya tempat yang boleh aku meroyan kejap..tajuk tu memang best, nampak sangat kekeringan tajuk..


Last post entry baby pergi spa kan? ha tu jela 1x dia pergi pehtu tak pergi2 dah.. nak tunggu entry mamanya pergi spa hurm siapala kita ni *krikk krikk*


tapi tak ape, abaikan segala penulisan yang tunggang langgang ni, penting bagiku nak meroyan dalam gembira kejap.. sekarang mase banyak habis dengan anak2, alhamdulillah anak2 sume memang rapat dengan mamanya.. sikit2 mamala dicariknya, kadang2 tu menyorok kejap belakang pintu tapi jumpa jugak.. mungkin factor usia ehh?? factor kenaikan isi badan yang tak boleh nak menyorok dah agaknya.. sejak bersalin anak ke2 ni memang ketara segala2nya bertambah package head to toe. nak jogging tak ade mase, bersenam hari2 dekat rumah jela.. buat susu anak. ulang alik tu jela..

Kakak qaseh pulak sekarang dah bertambah akal macam2 perangainya.. nak tu nak ni.. setiap mase bukak fridge cari makanan.. setiap mase tu jugakla memang kena belasah2 manja dengan mamanya *ayat nak selindung saje* . tapi tak ape dari kecikla kalau nak mengajar anak pun, jangan dah besar nak pukul camner?? silap haribulan dia yang pukul kita balik.. meluntur buluh biar dari rebungnya.. *mula dah.. lariiikkkk!*


Sekarang dia selalu complain macam2.. dah pandai berpikir agaknya.. cuma 1 aku mushkil bab ni


kami tengah tengok astro 104 iklan cream OXY *jerawat*

qaseh: mama, mama kena pakai ubat ni , elok tau bla bla bla *membebel pasal muka mama*

mama: ok qaseh * nada pasrah*



sambil tengok gambar dengan kawan & cikgu2 dia

qaseh: mama, nila cikgu qaseh muka macam mama tu, bijik2

mama: ( buat tak dengar ) dalam hati pasrah.....



Balik keje ambik dia dekat rumah mak

qaseh: mama pakai tudung ni tak lawa

mama: ishh lawala... 



tapi?? kalau nak keluar bawak dia pergi jalan2

qaseh: mama, cantikla tudung ni mama.. nanti pakai lagi tau bla bla bla *puji melambong*

mama: mestilah lawa!! 



kalau duduk berdua boring2 mesti aku ajar dia bende ni.. kerap gakla aku ajar..

mama: qaseh , kalau orang cakap dekat qaseh ''cantiknya dia'' . qaseh cakap ''mestilah cantik, macam mama''. 


bila aku tengah puji dia..

mama: pandainya qaseh ni... pandai macam siapa?

qaseh: macam mama!!! *sambil jerit* terpakse agaknya...





ok tetiba macam nak gelak berdekah2.. hahahahahahahahahahahahahahahahahah



dah besar ni dia tak suka amik gambar, memang susah sangat2.. kalau muka pandang camera pon mesti dia akan buat jugakla memek, jogang ke, juling ke.. memang meyusahkan ...nak amik pic 1 family lagila susah.. ade 3 beranak, sorg tukang ambik gambar, pehtu kelam kelibut.. riuh ... nak amik 1 gambar macam nak berperang...


biarla gambar berbicara








Siap ade drama lagi.. adiknya tarik rambut kakak... tula susah sangat suh pandang camera..kenala sebijik.. ha rasekan... tapi memang kakak xkawan adik la 2min... kesian adik...


Akhirnya


kakak tetap begitu.. 



Lama tak pergi 1utama.. tu yang beria hujan tengah lebat kilat sambar menyambar *ok tipu* pun nak keluar jugak.. motif pertama nak belikan qaseh kasut, motif kedua mamanya nak beli kasut . macam sama je motifnya.. kihkihkih


yang paling penting macam biase.. mesti berperang dulu sebelum tangkap gambar.. pung pang pung pang...



 Adik plak time2 ni menguap.. dah kena tangkap balik pic... spoil


 kakak pulak buat gigi jogang.. lagila spoil..


Akhirnya...


walaupon hurmm tak apela janji ade, kalau tak sampai 1utama tutup belum tentu ktorg dah siap tangkap pic  berlatar belakangkan bende sama.. 




tengah tgu qaseh pilih kasut, tetiba macam nampak ade orang tengah selfie.. tanjat gegirl ingatkan sape, rupa2nya laki kita.. tak apela camtu... hehehehehehe

Mesti camera depan ni, tu tak lawa.. eh eh .. hehehehehehe



ok rasenya meroyan dalam gembiraku dah makin reda.. bolehla buat keje dengan tenang .. hehehe okla next time update lagi.. nak pergi cash out duit nuffnang kejap.. BYE!




























5 comments:

Anonymous said...

hahahahah cute family ni

twinscraftlife said...

안녕하세요? Twinscraftlife is here~~ pls visit our blog! We sell cool handmade products^^ 꼭 오세요~~~ twinscraftlife.blogspot.com

Anonymous said...

cute sgt le.kahkahkah...

Anonymous said...

cute family ni.kahkahkah...

Anonymous said...

lawak family ni.kehkehkeh...