Review: Gluta collagen

.

Assalamualaikum cik kak cik kak.


Haritu dah janji nak review 1 produk muka ni, tapi sebelum tu nak story sikit pasal masalah muka aku ni ha.. Rasenya sape pernah baca update dedulu pasal produk muka memang tau agaknya aku ni memang jenis muka sensitip ke? asalnya tak sensitip pon, tapi gedik cuba macam2 produk, muka ni jadi sensitip sekarang '' dont tounch my face!'' hehehe . betul jangan suka2 pengang muka ious k.. hehehhe iouss sensitif skin. KACANG pon aku tak boleh makan.. dah cuba makan 1 ketul je esoknya hurmm tak usah ler kabo.. sakit jiwa..

KACANG mengandungi minyak untuk kulit sensitif or kulit berminyak tidak disarankan makan bende2 berminyak .

cakap pasal kacang ni teringat lagu david teo 

Kacang
Sana sini kacang
Ada tiada kacang
Kanan kiri kacang kacang kacang
Bunyinya
Cakap memang kacang
Garang sangat kencang
Kacang kacang
Jangan sampai lupa kulit kacang
OK DH.
Dulu sebelum ade anak kulit muka ok sangat. tapi dapat tau je PREGNANT 1 badan horman tunggang langgang, paling teruk hormon PEMALAS. hehehehe 

so pada ibu2 mengandung yang tengah hadapi masalah seperti jerawat di muka dan di belakang badan its normal. horman.. kan dah cakap tadi hormon... hehe

Masalah jerawat aku time preganant anak 1st.. zon paling teruk NO 8 ngan NO 7. Elok je bersalin habis pantang automatik sume jerawat hilang. hormon dah stabil agaknya. 

Dapatla merasa muka bersih cantik mulus selama 3tahun lebih , lepas tu kecewa balik sebab PREGNANT anak no 2 tapi bezanya mase pregnant muka ok tapi lepas bersalin pulak dah jerawat2 singgah, mana datang ntah.. hahaah

tapi kalini kerap keluar jerawat zon NO 11,12,13 eh eh mcm bertambah zon je kan.. lepas berpantang pon jerawat menjadi2 tau.. ishh hormon ni memang hormon.. hehe


aku bersalin bulan 10 tahun lepas, skang dah bulan 9, tapi baru 3 bulan ni muka betul2 elok.. kalau tolak tambah bahagi ..hurmm korang kirala sendiri.. hahahaahah fening mak


dalam mase beberape bulan selepas bersalin ni dah bape produk aku tukar.. 1st sekali aku teruskan pakai COSMODERM tak menjadi, tukar NIVEA SPAKRLING pon tak menjadi, then tukar SABUN thailand la kot ape nama lupa dah ,muka ok tapi berminyak pulak.. last2 aku pergi 1 kedai jual sabun2 thailand, indonesia sumela.. 


Aku: kak, saya nak carik sabun yang boleh hilang bekas jerawat ade?
kakak tu : cuba ni la dik, bagi putih muka 
Aku: saya tak nak putih, saya nak hilangkan jerawat dengan bekas jerawat je *waktu ni tengah fokus kat jerawat je, putih2 aku xnk*


Terkebil2 mata kakak tu layan aku. orang nak bagi putih dia tak nak.. 


Macam2la dia tunjuk kat aku sabun sume mahal2.. aku mahal2 ni memang pikir 1juta kali tu pon belum tentu beli kalau dah ke 1juta kali memikir.. last2 aku balik opis bukak google search kemain tekun sabun ape nak cuba dan terus tak nak tukar2 dah.. last2 tersyok dekat 1 produk ni

GLUTA COLLAGEN SOAP 3 LAYER.



terus pergi balik kedai tu *kedai dekat ngan opis* nampak sangat tak buat keje. sampai2 terus mintak dia sabun gluta ni.. dia bagi half dulu rm15 .kalau seketul mcm dalam pic atas ni rm30


Balik cuba terus muka bekas jerawat hilang.. * OK TIPU* , Amboiii nak sume bende hasil nak cepat yek ??? cubit kang . dah try 1minggu tapi still jerawat keluar dekat dagu. waktu ni aku dah tanam niat sedalam2nya tak nak dah tukar produk..pakai je sampai habis dulu tengok macamana. seyes berkat kesabaran aku hehehehe kulit muka kembali sihat seperti muda remaja dulu.. ewaaahhhh 

Ni mase pregnant anak ke2 memang muka xbanyak buat hal..okla dari pregnant anak 1st dulu



Ni muka lepas pantang.. menjadi2 jerawat zon mana ntah dah ni..mcm byk zon je..hahahahaah .
malu nak tepek dah muka kt sini tapi buat masa ni malu tu tolak tepi jap.. sebab nak share gak produk ni..



Lepas guna gluta collagen 


xde filter tau!! korang jangan ngada2 cakap pakai camera 360.. cubit kang. 


Beza la kot sebab ade cousin inbox aku tegur 





Betul tak tipu.. cuba try test..heheheeh sabun ni best sebab besar boleh tahan lama. nak pakai kena potong kecik2 ..pehtu wrapping balik lawa2 supaya tak ade virus masuk. murah pon murah.. dah terkantoi kat situ aku makan vit c jugak.. nanti kita update pil vitamin c dengan bb cream .



cuma nak bagitau dulu .. FOUNDATION BAD FOR YOUR SKIN. 


nanti kita update bagusnya BB CREAM dari FOUNDATION.




BYE2 cik kak cik kak... hehehhe









3 comments:

Dkna Abza said...

singgah sini :)

Ania said...

Salam kenal! Saya dari team Kumpulbagi. Blognya nice.
Jika Anda mau mempromosikan blognya lagi dan share files dengan gampang kunjungi page kami di: www.kumpulbagi.com
Semuanya gratis, cepat dan tanpa limitasi. Anda bisa upload sebanyak files (audio, video, pdf, jpg, dll.), membuat koleksi berkas dan bagikan dengan lainya.
Coba servis kami tanpa registrasi:)

Anonymous said...

kalo dlmn cantik...in sya allah...luaran pasti lg cantik...:-)