Pengukus berguna di bulan puasa.

.
Hai pengukus banyaknya jasa ko telah bagi kat aku terutama time2 bulan pose ni.. i lob u la!


Google image


Sebijik pengukus yang banyak berjasa dekat aku... segala lauk pauk aku sumbat dalam ni.. tau2 tingggg! sudah ready untuk di hidang.. jangan ade yang hidang sekali dengan pengukus2 sama..itu malas tahap nak makan pelempang dah tu..



Waahhh class ko jah.. *sorry terbawak2 iklan ribena*



Malam tadi aku dan anak aku berdua saje menyopping di tesco.. beli barang2 nak buat biskut raya..wahhh gitu.. bukan tak nak beli biskut tunjuk2 je..saje aku nak buat 1 ,2 jenis.. made by myself..jadi ke tak lantak lerr..kalau jadi aku bagila sape2 rasa..kalau tak jadi aku bagi je tong sampah rasa.. dah tentu2 dia terima ye tak.?


.............................................................................................................


Malam tadi pueh aku duk carik si qaseh kat dalam rumah tak jumpa, tadi ade duk sebelah aku main, aku baru bangun kejap pergi dapur datang balik dah tak de.. ni kalau aku jumpa ni aku piat2 telinga dia biar capang..gerammmmm! jantung aku hampir2 nak tercabut  bukan pe aku takut2 ilang tak bersebab.. nak nangis pon yer.. dahla handphone carik tak jumpa..kang aku call 999 kang susah pulak..


Carik punya carik sambil pakai kanta baru aku jumpa..tu pon aku baru jumpa kaki je.. hishhh dah pandai main kat situ pulak...



 Dia duduk baik je kat ceruk kerusi tu..memang tak nampak.. ni dia bangun sebab dengar aku bising2 suh keluar.

 ''mama kira sampai 1 kalau tak keluar mama ,ermm mama *sambil carik motip* hurmm mama tak nak bagi makan!''


Haaaa tau takut...nasib baik mama tak sempat nak kira.. 


Yang aku dia dah keluar pon aku tak benti2 membebel..macamanala dia boleh nak main dekat situ..aku dah letak meja segala halang supaya dia tak main kat dalam tu..leh plak dia carik jalan lain lalu bawah meja.. 


Cara nak bagi dak tecik ni diam senang je.. aku rasuahkan dia makanan pehtu pasang kartun..memang dia diamla sampai nak tido..


 Buah kalau aku potong kecik dia tak mo..dia nak 1 bijik ko..

Memang aku senang nak buat keje rumah tanpa gangguan.. seyes..kecuali dah tahap makan sampai nak tertido dia campak buah tu pehtu baru carik mana mama dia..

Nangis macam kena bantai.. sekuat yang boleh..


.............................................................................................................



TOPMUM: Kena sentiase ade makanan dekat rumah demi orang yang terrrsayanggg.. hehe muaaahhhh qaseh!





1 comment:

Marniey said...

alalo, tak puasa ye.. :P