Aku sempat masak lepas balik keje, kau?

.

Assalammualaikum...




Menu seterusnya ialah.................





Eh eh kurang hormat punya manusia.. tup2 menu seterusnya.. terpinga2 orang nak paham kang...theeeee



Semalam balik keje terus rushing masak , aku memang suka rushing masak sebab boleh rilekssss awal, landing tengok tv, main ngan anak, kemas umah.. pukul 8 malam je memang sume dah tersedia.. Ade anymous komen aku cakap



'' HARI2 MASAK KE?? BETUL MASAK KE BELI??? TAK SOLAT KE?? 
MACAMANA MASAK SAMBIL JAGA ANAK??? SEMPAT KE SUME TU???????''



Sedap PERLIBAHASA kau anomm.. banyak pulak tu tanda soal.. bagusssss!



Ok kita abaikan dulu soalan si pulan ni.. berbalik pada menu aku malam tadi.. 


Menu SOTONG KURITA SAMBAL, KACANG BOTOL MASAK PEDAS, IKAN GORENG, CENCALOK



Cencalok memang feveret kami.. sedappp!



Dihidangkan bersama AIR LONGAN BERPERISA ANGGUR... *kelass kau*




Sorry harini xde resepi2..aku malas nak taip..ekekeekeke



Ok berbalik soalan ini '' HARI2 MASAK KE?? BETUL MASAK KE BELI??? TAK SOLAT KE?? 
MACAMANA MASAK SAMBIL JAGA ANAK??? SEMPAT KE SUME TU???????''



Aku jawab soalan pertama yer anom oiii.. ko ni macam tak pernah masak pulak tanya aku soalan2 camni??? ok2 xpe...


- Aku hari2 masak KALAU LAUK ADE DALAM FRIDGE la.. kalau xde lauk pon aku pergi kedai beli jugak ape2.. Untuk pengetahuan kau ,aku tak suka makan luar sebab tak kenyang ,tak sedap dan sebagainya... tapi kalau terpakse aku tapau jugak nasi goreng kampung dekat kedai makan depan umah aku tu...

Kalau masak family aku sume boleh makan sampai kenyang!



- Sila percaya aku MASAKKKKK BUKAN BELIIIII!



- Tak solat ke??? KAU SOLAT TAK??? Alhamdulillah selama aku masak dekat rumah tak de pulak aku lupa nak solat...sebab tu aku rushing masak sebab nak kejar mase tuk solat la ! 



- Anak aku tak bersalah dalam hal masak memasak ni..heheheeh dia senang je ko bukak kartun bagi makan eskrem dia duduk diam jela... anak kau camner pulak jemahhh???



- Sempat tak sempat belakang citer. tapi sebenarnya sempat je kalau nak masak lepas balik keje..tak jadi masalah 1 pon.. antara nak atau tak nak je... macam cara aku.. pagi nak pergi keje tu bawak keluar lauk nak masak letak dekat peti es atas.balik keje xdelah keras sangat bende tu.. 

Aku smpi rumah selalu kul 7malam..kdang2 lewat.. balik2 trus masak nasi dulu, pehtu baru masak lauk.. sekejap je pon masak tu kan.. kalau ko masak untuk 10org makan lainla....... hikhikhikhik *gelak comel*




Ape2 pon ikut masing2la.. ade yang suka makan luar...aku suka makan luar tapi time weekends je.. tu pon dah tak kerap sangat... lagi suka masak kat rumah makan kenyang2 baru keluar jalan2....Tapi family aku ni lain..dah makan dekat rumah pon kalau keluar nak makan lagi! kau ade??? heheehheeheh





Okla harap2 kau puas hati dengan jawapan aku.. hekhekhek *gelak comel lagi*










9 comments:

atty's said...

kty pun alhamdulillah sejak kawin ..mmg masak je..lelagi bila anak dah besar2..dah sekolah, pagi petang mmg masak..lagi kita sebagai ibu bekerja..pandai2 le aturkan masa

----- ----- said...

haha~..
tengok tuan rumah dah marah..haha~..


yang Benar, Ringkas, Sopan, Peace..^.^
NINJA

puteri rimba said...

alahhh...kalau nak seribu daya,kalau tak nak macam2 la alasan kan?...heeee...masak kat rumah lagi bersih kot...Cik Ngah pun lebih suka masak kat umah,sebab tu hari2 bawa bekal gi opis...

MarnieyZ said...

untung si suami dpt isteri mcm awk.. hehe

husband AKA sayang said...

betul tu untung saya dapat wife yang rajin masak ni...SEDAP pulak tu...ayang ni bukan puji bonus erkk..puji ikhlas tau..hehehe..husband tau makan je...huhuhu..

Puan tia said...

atty's: yela masak lg bagus sebenarnya.. huhuu

Puan tia said...

puteri rimbaa: sama la kita... harini pon kita bawak bekal.. heehhe

Puan tia said...

marniey: hehehehehehheehe

Puan tia said...

hubby: tqq