Resepi : Udang masak lemak tempoyak

.

Hamboi hamboi hamboi bukan main ko yer. hari2 nak update ape ko masak payah arrr!



hahahahaah gelak guling2... tak mo marah arr..saje sebab aku tak de idea lain nak update selain update pasal makan, makan dan makan.... Nak share menu malam tadi.. boleh aku tak ingat ade udang disebalik peti es aku.. menyorok kau yer udang.. pikir punya pikir nak masak ape yer ngan udang ni...asyik sambal udang je bosan pulak aku.. disebabkan ade tempoyak dalam peti es aku tu..aku buat jela ''UDANG MASAK LEMAK BERPERASA TEMPOYAK DAN BERBAUKAN PETAI''





Sedih tak title menu aku kalini?? muahaahahahahahah




Bersama ayam goreng.. perghhhhh terangkat!



RESEPI UDANG MASAK LEMAK TEMPOYAK

Udang 
1biji bawang merah*
2 ulas bawang putih*             
1batang serai*                     *blend sekali*
5batang cili api*
1/2 biji santan
2 sudu besar tempoyak
Petai   (optional)
sedikit serbuk kunyit
Garam
Gula





RESEPI AYAM GORENG BEREMPAH




*GOOGLE* ini ialah penyelamat kalau tak ade LAUK!! sila berterima kasih padanya...kahkahkahkah



Nak kejar mase , so malasla nak goreng2 ayam sendiri bersalurkan rempah2 asli...ishhhh leceh! dah ade bende tersedia beli jela kan... senang dan mudah..




Harini ingat nak buat spagetthi tapi daging lupa bawak keluar dr fridge.. haihhhhhhh!





1 comment:

E'in said...

wah.. nk kena try nie! hehe