Ayam madu v.s Aiskrim

Yihaaaa akhirnya dapat jugak aku buat resepi AYAM MASAK MERAH MADU. semalam aku dh was2 jer rase mcm xjadi buat lagi sbb balik umah lewat,ayam plak keras mcm batu dalam fridge..pastu aku pakse gakla hubby aku balik cepat nak masak gak xkira. balik2 jer trus express bawak kuar ayam .



Memang sedap xterkata la. yer xcaya? amik resepi ni duk dapur umah korg godek2la sndiri tgk sedap ke x..


RESEPI

5ketul ayam (goreng dulu)

2 sudu besar cili giling

2 sudu besar sos cili

1 sudu besar sos cili bawang putih

bawang merah (potong dadu)

bawang putih (potong dadu)

2 sudu besar madu

sedikit kiub ayam


CARA2

panaskan kuali masukkan bawang putih,bawang merah goreng smpi naik bau

masukkn cili giling,sos cili,sos bawang putih kacau smpi kuah kehitaman

masukkn madu dan kiub ayam kacau sampila korg puas hati ngan rase dia.

akhir sekali masukkan ayam biar lama sikit bagi kuah serap dalam ayam dulu baru tutup api.


Pastu malam tadi aku buat AISKRIM WITH CONETTO. ala2 aiskrim mcd. tp aiskrim aku beli bukan buat tau. cume aku tambahkan conetto dalam 2. sllu orang makan letak aiskrim atas corn kan..ini x aku hancurkan conetto tu dalam aiskrim pastu kacau2 makan.. perghhhhh sedap sgt2 wehh.. mmg layanla kalau makan dengan tenteram xde org kacau..heeee


korang mesti xpaham kan? aku pon xtau nk terangkan cmner..



warna putih 2 aiskrim yang hancur2 atas tu e2la cone.. cone 2 yang orang makan aiskrim 2..tp ni aku beli yg conetto cone..



mula2 aku masukkn aiskrim pastu aku hancurkan dulu conetto tu then combine kan sekali ngan aiskrim td.. kacau pastu makan..mmg sedap sgt2.. lagi 1 aku suka buat aiskrim makan dengan conflakes.. pon cara yang sama letak aiskrim pastu ko masukkn conflakes ikut sukatan sama rata..xdelah conflakes ko byk aiskrim sikit plak.. pastu korg combine2kan dia then makan..perghhhhhhhh mmg sedap layan sgt2..ke ade yg pernah wat mcm aku buat ni????



sebenarnya aiskrim ni bukan kita boleh makan cm tu jer..kadang2 ngan rotila apela kan.. sebenrnya kita leh kreatifkan sndiri letak sekali coklat ker buah ker..sume boleh.. lebih kurg tutti frutii la..korg pernh makan x?



tutti frutti ni pon aiskrim yogurt tp leh letak topping ade mcm2 topping...




tengok diaorg campur mcm2 dekat aiskrim..yogurt pon bole...




hurmm sedapnya...



see korg boleh hancurkan sekali oreo tau letak dalam aiskrim...


Korang patut cube tau..bukan ssh pon..heheeh aku ni pon bende dh ade kat umah so buat anytime jer. mcm aku aiskrim 2 aku baru melantak kol 12 malam tadi..hikhikhik


No comments: