Resepi: Homemade Burger V.S Prosperity Burger

Good Morning & Selamat Pagi guys!


Mcm biase kalau dh hari isnin menjelma mesti sume blogger2 tengah update blog korg kan. samala mcm aku..stiap hari isnin jer aku update sampai 6,7 entry cukupla kan untuk 1 mggu. buat sekali keje kan senang...


Last saturday kalau dh namanya pon cuti memang aktiviti masak memasak aku pon bejalan dengan jayanya..hari jumaat lagi aku dh set sabtu n ahad nak masak ape tuk family..so memang ape yg aku set tu la aku buat..sllu ape yg aku set tu esoknya jadi lain..hikhikhik


so saturday tu pagi2 lagi aku dh masak ,ni sbb malam tu aku kebulur hanya mcm burger jer..Homemade Burger ok..


Tapi bukanla aku makan burger semata..aku buat RESEPI PROSPERITY BURGER. sedap sgt2 tau..yer xcaya cube korg suh aku buat..ngengeeneengeee


RESEPI HOMEMADE BURGER

1bungkus daging cincang

bawang merah (dicincang)

1biji telur


CARA2

Daging cincang tadi korg hancur2kan dia ,masukkn bawang dan telur ,uli2 smpi sebati.

last sekali korg bentuk2 kan seperti burger..kalau korg nak bentukkn dia petak pon boleh. :)


RESEPI KUAH PROSPERITY

1cawan susu cair (ikut berapa kuantiti burger)

2 sudu sos tiram

2 sudu sos lada hitam

1 kiub ayam (ikut berapa kuantiti burger)

sedikit lada hitam

1 sudu marjerin

sedikit tepung jagung

gula&garam (jika perlu)


CARA2

masukkan susu cair tadi

masukkn sume bahan2 tadi kedalam susu cair tadi sehingga mendidih,masukkn lada. kalau nak pekat hitam letak sedikit kicap pekat

masukkn tepung jagung supaya kuah dia kelihatan pekat.

sudah siap untuk di celopkan pada burger tadi..




So malam jumaat tu aku melantak ni je weh.. dhla 1 hari tu mmg xmakan ape2 lagi..malas nk masak sbb hubby kata dia xnk makan..so nila penangannya hari sbtu pagi2 dh kebulur..huhuhuhuhu next entry k!


No comments: