Lupakan AYAM kerana MEATBALLS..

Good morning guys!*sambil meloncat2 keriangan* r u all feeling well today?Already taken yr bekfes? lunch? or yr supper? Makan ok yr body must have a energy to do some work.! *yes mcm ade orang tolak kepala aku jer* semestinya ceramah orang pagi2 tapi diri sndiri kelaparan di opis..wakakakakaka


Tapi memang betul, aku bukan 1 of the manusia yang amik breakfast! perut aku mmg xboleh trima kalau aku makan ape2 saje dikala pagi..hungry? yes of cos ..sometimes 2 dalam perut ni siap ade buat band lagi tau.memekak jer. tapi xpe band tu pon sekejap jer memekak time lunch kang dia senyapla..


Ok back 2 the story. melalut sudah...

semalam balik keje aku singgah rumah kejap bawak keluar ayam konon2nya nak masak AYAM MASAK MERAH MADU la katanyerrrr .settle trus pg amik hubby aku dari keje dan trusla amik qaseh kat umah mak aku. sempat lagi ktorg main badminton kejap sebelum balik umah .aku lupa yang aku ade order meatballs kat mak aku sbb aku nak buat CHEESE BAKED MEATBALLS tp tgu lepas resepi AYAM ni la baru aku nak buat..


Balik umah jer terus sambar barang2 nak buat meatballs cheese tanpa rase kasihan pada ayam yang dh lembik terkulai layu tepi sinki 2..lupakan ayam kerana meatballs...*boleh buat tajuk lagu ni*


time 2 jugak hubby aku ajak pg pasar sungai buloh. so aku masukla balik ayam dalam firdge..tapi hajat aku nak buat cheese meatballs tetap aku laksanakan walopon bercanggah pendapat dengan hubby. hubby cakap xpayahla buat nnti nak pg pasar..aku berdegil jugak sbb mcmla korg xbiase ngan entry2 aku sebelum ni. sume bnde x menyabar a.k.a gelojoh.


Ya ammpunn panjngnya aku membebel..*sambil tangan tutup mulut terkezutt*



CHEESE BAKED MEATBALLS


hurmm sedap sgt2 wehh.. be4 g pasar aku&hubby makan xpandang qaseh dh..sian dia dh get ready dh depan pintu..


RESEPI

daging cincang

sos spagetti

mazorella cheese

meatballs


CARA2

buat kuah dia mcm buat kuah spagetti .

rebus meatballs dulu *cara aku la*

dh siap masukkn kuah daging cincang tadi kat dalam pinggan kalis panas

susun meatballs dan seterusnya taburkan cheese. tabur ikut suka hati korg..leh makan panas2..nyummmm!



ps: mungkin harini barangkali aku dapat buat AYAM MERAH MADU. hermmmm maybe.....


No comments: