Kuih bakar atau lebih dikenali kuih tong.......

Sejak2 ni aku dh mula main masak2 kat umah. best tau main masak2 ni last aku main mase darjah 6 xsilap hbs periuk belanga mak aku, aku cilok. skang pon main masak2 gak ibarat kalau jadi boleh tayang kalau xjadi tayang kat tong sampah.. berani mencuba tu penting.. heee


mcm2 jenis masakan dah aku buat xmenjadi dan mcm2 gak jenis2 makanan aku buat menjadi.. ibarat jugak yang dikendung dapat sikit yang dikejar pon dapat sikit. korang paham x?? aku pon paham sikit jer.......


yela contoh mcm semalam. aku dengan bangga + excited nak buat kuih bakar kononnn barang sume dh sedia. alih2 wehh masak dekat 3 jam dh tapi kuih tu tengah2 dia xmasak..waaaaaa sedih wehh tepi2 leh makan g tapi tekak aku xlalu dah tengok kuih 2.. So the answer is Senyap2 aku buang dalam tong sampah pagi tadi dengan harapan xde sape2 tau.


Gambar google


Alasan aku kat sini adalah aku salahkan 100% dekat OVEN tu..!! yer mmg diala punca kuih aku xmenjadik..! sbb segala sukatan sume mmg aku xDERHAKA langsung.. 100% mmg ikut resepi tu.. ke aku patut salahkan empunya yang bagi resepi tu yek? *emo kan aku ni* setakat kuih tu je pon g jela beli kat kedai tu ha 1 RM0.40sen jer....


Gambar google


Sape2 yang cakap mcm tu mknneyer dia xde seni dalam idup dia..heheheheheh jenis aku ni mmgla kita leh dapat kat kedai sume tapi lagi best kalau kena ngan air tangan sendiri.. mmg sgt2 best tau. walopon ke tong sampah kekadang tu.. tapi e2 xpenting yang penting CUBA. ke korg nak aku nyanyi lagu faizal tahir CUBA. aku dh lama xkaroks ni.. ilangkan gian kat blog sendiri pon ok gaks.. muahahahahaahha


ok guys.. ni adalah entry lepas geram+mamai+selenge. BYE





2 comments:

adila said...

akak pun penah try wat kuih ni, x jd gak..tgh2 dia x masak2, so apa lg...dgn segala hormatnyer...sila la ke longkang...hehehe

Unknown said...

akak pernah try, jadi gak.. tp x seperti yang di jual kat kedai.. sbb, bukan senang nk buat kuih bakar ni sebenarnye.