Mango Rice


Mango rice a.k.a nasi manga. hikhikhik eceli pulut manga korang pernah makan x? ini makanan dari thailand, sllu pg kedai thailand ni ktorg beli laksa thailand ataupon laksa tomyam. haritu g try mango rice pulak nak cube katanyerrrr. tgk je nk mengiurkan dalam hati berkobar2 xsabar nak balik rase.

Gambar kat atas nun belum disira lagi dengan santan.. ye diaorg bagi sekali ngan santan. cube korang bayagkan tanpa santan pastu makan pulut ngan manga je..xrase mcm lain semacam ke..




bagi aku rase dia sebenarnya mcm bubur durian ngan pulut cume yang ni bezanya buah 2 digantikan dengan manga.. santan dia sedap menyedapkan pulut 2..tapi manga dia sedikit masam.. xkena ngan tekak comel aku ni..huhhhuh kalau 10 aku bagi 7 je. dessert ni sesuai dgn org thailand kottt.. tp bagi aku okla coz aku suka mentry try...

Lepas ni ingat nak try makan kat ICE ROOM. :)


2 comments:

adila said...

nak try la manggo rice ni, sdp ker???

qaseh tia said...

tryla..sedap kalau buat pencuci mulut..