Pelajar mati jatuh bangunan sekolah.


MELAKA 8 Feb. - Seorang pelajar tingkatan 5 Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Seri Kota, Air Leleh di sini ditemui mati selepas terjatuh dari tingkat dua bangunan sekolah itu hari ini.

Dalam kejadian kira-kira pukul 9.15 pagi itu, mangsa yang merupakan pelajar tingkatan 5A sedang mengikuti pelajaran Kimia di makmal tingkat satu Blok C sekolah berkenaan.

Sally Lee Qian Chun, 17, bagaimanapun dilihat melarikan diri ke kelasnya yang terletak di tingkat dua bangunan tersebut dan memanjat beranda, sebelum ditemui mati di tingkat bawah bangunan.

Ketua Polis Daerah Melaka Tengah, Asisten Komisioner Salehhudin Abd. Rahman berkata, setakat ini, kes ini diklasifikasikan sebagai mati mengejut namun siasatan lanjut dari pelbagai sudut sedang dijalankan.

"Mayat mangsa yang merupakan anak sulung daripada tiga adik-beradik itu dihantar ke Hospital Melaka untuk bedah siasat," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Sementara itu, tinjauan sehingga pukul 11.30 pagi ini di sekolah itu mendapati, kesemua pelajar sekolah yang mempunyai 906 pelajar itu telah diarahkan berkumpul di dewan perhimpunan terbuka sekolah.

Seorang guru sekolah tersebut turut dilihat memberi taklimat kepada semua pelajar yang menghadapi masalah supaya merujuk kepada guru kaunselor bukannya dengan cara menggunakan laman sosial untuk melepaskan tekanan.

Dalam pada itu, keluarga mangsa yang berasal dari Jalan Johor, Semabok di sini ketika ditemui enggan memberikan sebarang komen.

Ketua Menteri, Datuk Seri Mohd. Ali Rustam turut meluangkan masa melawat sekolah tersebut


dipetik dari utusan online.

2 comments:

attyfir said...

ngeri lak bacanya ..

My Little Diary said...

salam,

alamakkk ngerinyaa