Susah sangat ke nak ikut perintah ALLAH?

Ramai skang wanita kat luar sane yang ingin cantik..tipula kalau ade yang xnk cantik kan..


Sanggup berabis beribu2 semata2 nak cantik..bedah sane sini..inject muka la..adoiii apela kan ,nampak sgtla muka korg sebenrya ciplak..bukan sebetulnya..bersyukur jela dengan ciptaan allah..allah jadikan muka kita dh lawa, cantik dh sebenarnya..cuma kita je xreti nak bersyukur..


Salah 1 larangan ALLAH mencukur bulu kening.


Daripada Abdullah bin Mas'ud berkata,
"Allah SWT mengutuk para wanita yang mencukur dan membentuk bulu keningnya dan para wanita yang meminta untuk dicukur dan dibentuk bulu keningnya untuk mencantikkan dirinya yang merupakan perbuatan mengubah ciptaan Allah SWT."
Larangan ini disebutkan dalam hadis daripada Ibn Mas'ud bahawa Rasulullah s.a.w bersabda yang bermaksud:
“Allah SWT mengutuk perempuan-perempuan yang mentatu dan mereka yang minta ditatu, perempuan yang mencukur alis dan mereka yang minta dicukur alis, perempuan yang mengasah gigi agar lebih indah dan yang mengubah ciptaan Allah'
Perlu ker cukur bulu kening semata2 nak ade bentuk???? mcm xlogik kan?? setakat nak cabut selai dua boleh jer xde masalah..ni cukur?? kadang2 tu jadi xlawa bila kening kita dilukis balik dengan celak..serius xlawa...aku ulang lagi sekali xlawa wehhhhhhhhhhh


Cube try test korg biarkan kening korg tumbuh balik segar bugar atas mata 2..tgk lawa x..cnfirm lawa wehhhhhhhhhhhh


Kening yang tidak dicukur

Dalam keghairah berhias untuk kelihatan cantik menawan, jangan dilupakan akan batasan yang perlu diberikan perhatian dan jangan sesekali kita berani melanggar akan larangan yang telah ditetapkan oleh Allah SWT.
Wassalam.


5 comments:

azzey said...

Saya mmg x pnh cukur kening..takutttttttt..:(

cik nani said...

mmg nak cantik..tp x penah lg buat perkara2 yg melanggar perintah Allah...hehe~

sUE @ Chicha said...

haram tu....tp yang haram la orang suka buat...

Cik BunGa ;) said...

azzey: takuttt kan? heee

cik nani: ade mcm2 cara nak cantik tul x??? pakai je pencuci muka cukup la 2..huhuh

k.su: betul2

storyfromme said...

syukur la dengan pemberian Allah.