Holiday@Terengganu part 1

Good morning guys! wahhhh lamaaaaaaaaaaaanya xbukak belog wehhh, rase mcm byk sgt aku ketinggalan..



Alhamdulillah hubby aku dh selamat operate hari khamis lepas.. skang dh ade kat umah.. gambar2 sume aku xleh upload sebab blutooth aku problem.. sejak bila ntah dh pandai nak wat hal blutooth ni..cable fon aku plak dh lama hilangkan diri, kalau tetiba gambo dh ade mknenyer aku berjaya merepair bluetooth kat lappy aku ni ,tapi kalau xde gambo smpi bebila e2 mknenyer aku dh campak lappy aku ni dalam parit..


Untuk menghilangkan rase bosan dekat blog aku ni. aku nak cerita pasal holiday ktorg dekat terengganu..


ktorg gerak dr KL kol 3 pagi sabtu tu sampai teregganu dekat kol 9 pagi tapi nak sampikan ke kuala teregganu walaweii jauhnyala..sampai2 je dekat kuala dalam kol 11 cm tu sebab asyik tersesat je nak carik homestay si nashrin ni.. ohh citer psl homestay ni memangla ktorg tersgt2 bertuah sebab homestay ni murah dan selesa 1 malam baru RM160 ktorg menginap 2 malam smpi hari senin sebab selase 2 masing2 ade hal..


Pandangan dr luar homestay kami.. di entry lain yer aku ckp psl homestay ni..


Sampai2 trus ktorg rehatkan diri.. masing2 berebut nak pilih bilik..hahah , ktorg kuar balik lepas zohor trus ke pasar payang jejalan..



Tersangat2la panas wehh time ni.. sabar sabar..


Kepenatan..


Berehat seketika di tempat mainan.. tengok 2 anak aku sempoi kan.. huhuhuhu


Jalan kat bawah bazar pasar payang ni qaseh nampak spek mata pulak..dia memang sejak2 ni dia suka main spek mata ayah dia..smpi senget2 dh..mama belikan jugakla 1 tuk dia..


Kakak aku ngan qaseh..


Nampak x tu.. dia yang letak sndiri spek atas kepala..


ktorg xbeli ape2 pon waktu ni sebab nak balik KL lambat lg.. jejalan cuci mata dulu.. lepas 2 ktorg pg makan dekat batu burok. dh c2 jer yg dekat pehtu byk choice nk makan ape.. mmg selama ktorg 3 hari kat sane ktorg makan kat c2 je pon..



sinila tmptnya..best sebab xmahal..hahah citer psl mahal ni mase ktorg sampai je dekat marang terengganu ktorg singgah bekfes dekat 1 warung ni tepi jalan.. ktorg order nasi lemak 4,nasi minyak 1, air tuk 5 orang, kuih dalam 3jenis TOTAL RM30 . percaya x???? ktrog smpi skang xpercaya tau..rase mcm nak pergi kedai 2 balik complain . makan kat KL pon xde smpi cm tu..nasi lemak dhla bagi yg kerak2.. haaa tengok 2 hakak dh mula nak mengamuk..


Berbanding makan kat kedai batu burok ni.. makanla byk cmner pon ,amikla lauk ape2 pon harga sgt2la murah..



Balik pasar payang ktorrg trus ke homestay tido..huhu esoknya baru nak kow2 jejalan sbb ade bini kawan hubby tggl kat terengganu dia nak bawak ktorg pg tempat jual kain ela murah..


Nama tempt tu aku lupa jauh gakla dr homestay ktorg ni..kain diaorg memang murah2, aku ade beli selai RM7.90 heheheheeh


Lepas 2 ktorg pg muzium teregganu..



Masuk kena bayo dewasa RM5 kanak2 RM2


Biase2 je kot.. xdelah menarik mana pon.. ktorg pon pg kejap pehtu dh xlarat sebab besar muzium dia..


Yang bestnya nk masuk dalam muzium ni xleh bawak kamera ,xleh tgkap gambo dalam muzium ni, tp guard dia xde cakap plak xleh bawak hanphone kan. handphone skang sume ade kamera maa.. tu yg hubby aku tanpa rase serba salah dia sorg jer dalam muzium 2 duk syiok sndiri tgkap gambar..


Aku: isshh sini xleh tgkap gambar la..

Hubby: yeke.. sape cakap?

Aku: ya allah ,td guard 2 dh warning awal2 xleh tgkap gambar..tapi klu nyorok2 lehla kot.. (motif sbb aku nk tgkap gambar kat sini)

Hubby: teruskan dengan dia punya misi sambil cakap i'm a cameraman..


Mula2 dia takut gak nk tgkap gambar..tu jauh je tu...


Jalan sorg2 lagi best *kata qaseh*


jauh kan.. hubby tgkap gambar..


Masing2 kepenatan ..


ha tgk.. org ni baru je ckp xleh tgkap gambar kan..tp last2 dia plak enterprem....dalam muzium ni ade haiwan yg diawet sekali.. gambo ni ikan naga..panjang wehhhhhhhhhhhh..



Bubye muzium..!! next destination Masjid kristal..









Di lain entry.. yihaaa! hahahha


Panjang lebor kang sat g ade plak yg tertido depan komputer...





2 comments:

lily lotus said...

tak pernah lagi dapat fully round ganu ni. lucky u :)

qaseh tia said...

lily: hehee dulu pernh sekali mase form5 rombongan..hhe ni kali 2.. best jugak cuma kat sane panas..