Children See, Children Do

.

Ajarla anak kita bende yang baik dan positif...mulakan dari kecik..


video ni banyak pengajaran yang kita leh share..ape kita buat anak pasti akan ikut.. betul x? *sape ade anak je tau*


Perkataan yang keluar dari mulut seorang ibu adalah 1 DOA.

-patut ke cakap anak bodoh sebab xpandai membaca? (dulu kita pon sama kan?)

- Patut ke kita pukul dengan teruk hanya kesalahan kecik? (dulu kita xpernah buat silap ke?)

- Patut ke ajar anak kedekut??

- Patut ke ajar anak Menjadi kurang ajar ?

- Patut ke menengking anak?


Aku pon seorang ibu..banyak jugak pengalaman pergi sane sini tengok gelagat orang layan anak diaorg dengan berbagai cara.. ade yang lembutt dan ade yang garang.. macam2 kan?


Dari Pengalaman aku yang tengok cara ibu bapa didik anak diaorg dari situla aku ambik bende tu 1 toladan..mana yang baik aku ambik dan mana yang tak baik aku abaikan...kita xnk anak jadi macam kita kan? so didikla diaorg secara positif..








Ibarat mana tumpahnya kuah kalau xke nasi kan? 

4 comments:

Rina Comell said...

Selamat menjadi isteri & ibu yg baik. ^_^

fiza said...

Betul tu. Melentur buluh biar dari rebungnya.

Thanks for sharing this video.

aNaYaNa said...

budak2 memang cepat belajar dengan persekitaran dia..kalo baik baiklah praktiknya..kalo buruk buruklah..huhu

----- ----- said...

hehe~~..
usaha tangga kejayaan<--ada kene mengena x...hehe~~