Kuat makan punya budak!

Sate ohhhhh Sate... macam lama jer tak makan sate.. skang kalau aku nak beli sate kena pikir 100x tu sebab kena selalu puase makan sate walaupon sekang dah ade sate 30sen.



Yerr betull kena puase sebab dah ade 1 mulut tambah suka makan sate...hubby jer makan 40 lidi sorang belum lagi tambah si mulut lagi 1 ni.. berlidi2 la jawapnya....



Dalam kereta pon jadi tau diaorg 2 beranak ni melahap sate.. tak pandang mama yang duk kat belakang usha kalau2 ade orang ulur 1 lidi ke 2 lidi ker kan....ending yang selalu aku dapat ..



Hubby: awak...awak nak sate tak??


Aku: nak...


Hubby: tapi dah habis............




Inila ending yang aku selalu dapat.....memang tak lawak langsung!




Nila dia si mulut lagi 1 yang aku citer tu...



Cedapnya dia makan sambil baring...baru ade fell katanyerr...



Qaseh skang memang minat ngan sate.. cara makan pon dia dah pandai.. tak adenya dia nak masukkan lidi dalam mulut sume memang tercocokla tekak dia kan.. cara dia makan memang sama macam kita makan ...



Sebab tu badan dia gedebab... Anak buah aku pon naik takut ngan dia.. garang ok budak ni..



Sume bende dia makan .. yerr betull sume bende dia makan.. kayu ke pasir ke lipas ker. sumela..... kalau dia nampak macam rezki depan mata tak baik ditolak dia terus grap masuk dalam mulut....



Sebab tu rumah sentiase kena bersih supaya tak ade kes2 macam haritu dia nampak lipas dah mati dah lama duk atas lantai kering macam kerepek..dia ambik trus masuk mulut.. sempat gak aku dengar bunyi rangup2 trus aku ambik dalam mulut dia.. nasib baik dia tak telan lagi..theeeeeeee



Makan pasir?? pon pernahhhhhhh mase mandi kat pantai penang....



Nasi2 yang tercicir kat lantai rumah bekas2 anak buah aku makan, si qasehla yang licinkan..tak payah susah2 mak aku nak meyapu umah...



Yess dia suka makan..feveret dia MAKAN...kalau boleh dia tak suka di suap..dia nak makan sendiri...kalau dia nampak beg plastik pasar tu dia mesti ingat itu makanan... walaupon dalam tu selipar ke baju jer... dalam pikiran dia MAKANAN...nak aku ulang???? theeeeeeeeee




Bagi je dia makan tak kisahla walaupon bende tu carrot...


Dia suka makan.. bawak pergi mana skang kena order extra..


Kalau nak pergi padang bola pon ktorg kena bekalkan mkanan dalam kete supaya...........dia boleh duduk diam sambil makan...



Makanan jatuh dalam baju pon dia sanggup carik sampai jumpa... membazir katanyer....



Qaseh tengah serap aura supaya lebih kuat makan... theeeeee




Nampak je kecik tapak tangan tu...tapi kalau melekat dekat pipi memang teringat2 sampai harini....kalau kulit ala2 coklat cadbury memang dapat putih 2min jer kalau kena penangan tapak tangan qaseh...





Dia dah besarr rupanya... tak perasan rase macam baru lahirkan dia semalam... errrr





10 comments:

Farah Shamsudin said...

memang dobod qaseh ni..syukur die suka makan kann.. :) geram tengok..nak geget!

Puan tia said...

syukur gak dia kuat makan..xde risau dia xnk makan..huhuhuuh gigetla..haha

AMMAR YASIR said...

sedapnya satay

Puan tia said...

sedap bagi yg suka makan sate jerk.. huhuhuhu

amier azrul alias said...

tp dh abes..
wuwu

Puan tia said...

amier: heheh

cik nani said...

sis..mai la kelantan..sy bawak makan sate malaysia..memang kelas gitu..hehe~

syira said...

chumelnya qaseh..
meh kat aunt syira meh..huhu

Puan tia said...

nani: wahhh nape xcakap awal2.. hrtu g terengganu leh singgah..heheheeh

Puan tia said...

syira: eheeheh meh2..